wtorek, 18 września 2012

Ballada/romans

Witajcie!
Dzisiaj chcemy Wam przedstawić "Balladę/romans". Wyprodukowałyśmy ją w gimnazjum.
Mamy nadzieję,że będzie Wam się podobało.

Osoby:
Klocek
Agnes
Emma
Zbysław
Chór kujonów z Bisq
Kinga-
dobra wróżka
Ola-
zjawa
Baciur-
rycerz błędny


RADOSNA TWÓRCZOŚĆ EMMY I AGNES

Akt I, Scena I
(wyjście z Bisq,słońce)
Agnes
Mam dużo czasu,
Pobiegnę po Klocka do lasu
Pobiegnę tam, niedaleczko
Gdzie Zbysław podrywa Emmę nad rzeczką
Patrzę, ani widu, ani słychu!
Boże! To chyba nie Zbychu!
Cóż to za tragedia?!
Klocek-istna komedia

Emma
Zdrada!
Żadna na to rada!

Agnes
Klocek Zbycha namiętnie podrywa,
A jemu nic z humoru nie ubywa?

Scena II
Chór
Ciemno wszędzie, głucho wszędzie
Co z Klockiem będzie? Co Zbysiu będzie?

Zbysio
Och, Kochanku mój miły
W Twoich uszach, moje siły!
Twe rurki i Twe nogi
Prawie jak u stonogi!

Klocek
Tyś mój Batman, mój Romeo
Jesteś lepszy niż WIDEŁO!

Zbysio
Cicho! Ktoś nadchodzi!
Klocek, to chyba Agnieszka w wodzie
po kolana brodzi

Klocek
Ruszaj tyłek mój Kochanku
Tu jesteśmy od poranku!
(rozchodzą się)

Scena III
(Emma i Agnes doganiają kochanków)
Agnes
Hola! Co się tutaj dzieje?!
Ja biegnę przez lasy i knieje
By mego Klocka ujrzeć!

Emma
Agnieszko droga!
Me serce przepełnia trwoga

Zbysio
Ależ Kochana miła
Cóż Ci ma wina uczyniła?
(na stronie)

Chyba nic nie szkodzi
Spotkać się z kochankiem co dzień

Emma 
Dość kłamstw twoich!
Dosyć mam, za dużo już bredzisz!

Agnes
Czeka was za zdradę kara!
Miarka się przebrała!
Klocek
Ależ litości, Agnes, kochanie!
Wiem,że mam za duże branie!

Zbysio
Ma miłość do ciebie
Jest jak ptaszki na niebie

Emma
Zraniłeś uczucia moje,
Zaś ja oddałam Ci serce swoje!

Agnes
Śmierć za zdradę-kara jedyna!
Emma
Zabić złego matki syna!
(Topią kochanków w jeziorze.)

Akt II, Scena I
(Dziewczyny same, słychać śpiew ptaków.)

Emma 
Zabiłam mego kochanka
Miałam go za wybranka!
Agnes
Me serce smutek przepełnia...

Emma
Sza! Cóż za dama się zbliża
I przed mym obliczem się uniża?

Kinga
Witajcie niewiasty drogie
Mam dla was wieści srogie!

Agnes
Cóż to za wieści?
Uchyl choć rąbek ich treści?

Emma
To pewnie za los kochanków płacimy
Ich wydarzenia podzielimy!

Kinga
Przyszłam po złe wasze dusze
W piekle cierpieć będą katusze!

Emma
Nie dam duszy
To diabeł kusi!

Kinga
Niewdzięczna!

Agnes
Jak nasi kochankowie 
W tym stawie leżmy jako w grobie!

Emma
O! Zbysławie mój miły,
Bez Ciebie do życia nie mam siły!
Jedyne, co mnie czeka
To śmierć niedaleka!
Umrzeć tylko bez Ciebie!
Gdy byłeś na ziemi, życie niczym w niebie...
(Skaczą, topią się, Kinga znika.)
Scena II
Ola
Koniec historii kochanków czterech
Tych nieszczęsnych zdarzeń szereg
Niech będzie dla was przestrogą!
Nie idźcie tą złą drogą!
I tym pięknym zdaniem
Kończę moje karanie!
A teraz idźcie z Bogiem, 
Bo dłużej mówić nie mogę!
(Ciemno, nagle światła, rycerz Baciur wjeżdża na miotle.)

Baciur 
Konice picia,

Bo zabieram się do bicia!

Koniec:)
Od lewej:Emma i Zbychu




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubimy jak komentujecie! :)