czwartek, 18 lutego 2016

Jak zrobić płócienną torbę z własnym nadrukiem?

Witajcie!
Dzisiaj bloga przejęła Ema! 
Ostatnio byłam w Pradze i bardzo podobały mi się pamiątkowe torby, które można było tam kupić. Miały ładny nadruk, ale były kiepskiej jakości i w brzydkich kolorach. Postanowiłam więc uszyć sobie własną, a co! 
Jeśli macie w domu maszynę do szycia po swojej babci, cioci albo mamie, nie bójcie się , odkurzcie ją i bierzemy się do roboty!

Co będzie nam potrzebne?


1. Maszyna do szycia
2. Duży kawałek białego płótna
3. Farby akrylowe 
4. Barwniki (jeśli chcecie, żeby materiał miał jakiś wymyślny kolor)
5. Dobra, ciepła herbata.

ZACZYNAMY!


1. Wycinamy kawałek materiału wielkości naszej torby. Trzeba pamiętać o zostawieniu większej ilości materiału , którą ze sobą zszyjemy. Ja odrysowałam sobie format dużej książki.




2. Prasujemy cały materiał.


Dwa razy zakładamy węższe końcówki materiału i zaprasowujemy je. Potem łatwiej nam będzie je przeszyć.




Składamy materiał na pół i zaprasowujemy na zgięciu, żeby nie uszyć potem niczego krzywo.




3. RĄCZKI
Wycinamy pasek materiału o szerokości około 5 cm (długość zależy od waszych upodobań) i prasujemy go.


Zakładamy krawędzie i zaprasowujemy je.


Składamy pasek na pół i znowu prasujemy ;)


Przeszywamy złożony na pół pasek.


I gotowe!


4. Zszywamy torbę.
Zaczynamy od krótszych krawędzi przygotowanych wcześniej. 



Pamiętamy o odcinaniu niteczek!


Gdy zszyjemy już krawędzie, bierzemy się za dłuższy bok torby.



Najlepiej przeszyć go dwa razy (raz ściegiem prostym, raz zygzakiem) , żeby się nie strzępił. 



5. Przyczepiamy uszy. 

Przykładamy uszy w miejscu, gdzie chcemy, żeby były i zaznaczamy ołówkiem z każdej strony.



Przyszywamy uszy tam, gdzie zaznaczymy.



6. TORBA SKOŃCZONA!



7. Przygotowujemy szablon. 
Najlepiej wydrukować to, co chce się namalowac i wyciąć (bez szczegółów- możemy je domalować potem) miejsca, które mają być czarne. 


8. Malujemy :)

Potrzebne nam będą: 
farba akrylowa 
paleta
pędzelki
gąbka- najlepiej taka jak na zdjęciu, ale zwykła też zda egzamin.


Wsadzamy do torby coś twardego, żeby farba nie przeszła na drugą część.


Przyklejamy szablon.


Żeby było Wam milej, możecie to zrobić kolorową taśmą

Nakładamy farbę gąbką metodą punktową, bez rozcierania.




Zrywamy szablon. 


Mój szablon był bardzo niedokładny, więc musiałam uzupełnić braki.



Oddałam pracę mojemu bratu Antoniemu, bo jest bardzo zdolny i umiał namalować resztę.



Gdy wszystko jest namalowane, zostawiamy torbę do wyschnięcia za ok. 2 godziny.


Po tym czasie dla pewności można podsuszyć farbę suszarką.


Mam nadzieję, że udało się Wam zrobić swoją torbę marzeń ! 

Pozderki, Emma


3 komentarze:

  1. Niesamowita! Szkoda, że mam mało miejsca w kawalerce... Gdy będę mieć większe mieszkanie, to zainwestuję w maszynę do szycia - przydatna rzecz! Cudownie zainspirowana jestem, ale muszę znaleźć jakieś inne ujście temu.

    Pozdrawiam!
    Sam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł na prawdę ciekawy i warty uwagi. Ja jednak do swoich projektów potrzebuje często większej ilości materiału, dlatego jeśli potrzebny mi jest akurat taki z nadrukiem zamawiam go po prostu tutaj https://ctnbee.com/pl/druk-na-materialach . Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajną opcją są gotowe stemple do toreb. To bardzo duże ułatwienie.

    OdpowiedzUsuń

Lubimy jak komentujecie! :)